مقاله

چگونه بفهمیم باتری ماشین خراب است | نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو

در این مقاله از زودباتری می خواهیم بفهمیم چگونه باتری ماشین خراب است؟

نشانه های خراب بودن باتری ماشین یا خودرو کم نیستند. ولی بسیاری از مواقع صرف عدم روشن نشدن خودرو و یا استارت نخوردن دال بر خراب بودن باتری خودرو نیست.

علائم خرابی باتری ماشین موارد مختلفی را شامل می‌شود که بیشتر آنها مرسوم هستند و در عین حال برای شناخت برخی دیگر از آنها باید زمان زیادتری را صرف کنید.

نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو

واضح‌ترین نشانه  ضعیف شدن باتری خودرو  این است که باتری خودروی شما در حالت شارژ کامل (برای مثال پس از طی مسافت طولانی) نتواند دوباره پیشرانه را روشن کند. البته این قضیه می‌تواند ناشی از وجود ایراد در مدار شارژ باتری خودرو نیز باشد. بنابراین باید به دقت چک شود، البته هر مکانیکی می‌تواند نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو را برای شما انجام دهد.

با این حال اگر سیستم شارژ مشکلی نداشته باشد، بدین معنی است که باتری ضعیف شده است. همچنین با دانستن عمر باتری رو نیز می‌توانید زمان تعویض باتری ماشین را متوجه شوید چون همانطور که پیش‌تر گفتیم باتری های معمولی عمر حداکثری ۲ تا ۴ سال دارند؛ البته قویا پیشنهاد می‌کنیم در بازه‌ی زودتری اقدام به تعویض باتری خودرو خود کنید. پس اگر نیاز به تعویض باتری دارید با کارشناسان زودباتری تماس بگیرید.

نشانه ها:

موتور هندل می زند اما روشن نمی شود
نه صدای هندل می آید، نه استارت می زند، نه چراغ روشن می شود ونه اصلا برق پشت فرمان می آید
یک روز خوب استارت می زند، روز بعد استارت نمی زند
استارت زدن در هوای سرد خیلی سخت تر است
زیاد از اتصال ساز و یا فرایند باتری به باتری استفاده می کنید
زمانی که خودرو برای مدتی خاموش باقی می ماند استارت نمی خورد ولی اگر در فواصل کوتاه روشن شود مشکلی ندارد

نشانه خرابی باتری خودرو

سیاه شدن نشانگر باتری ماشین

سیاه شدن نشانگر باتری ماشین خبر از خرابی باتری اتمی در خودروها می دهد. یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو در نظر گرفت تغییر رنگ نشانگر باتری است.

برخی از باتری های اتمی به یک نشانگر ویژه‌ی سبز رنگ مجهز هستند. معمولا پس از سپری شدن مدت زمان خاص سیاه شدن نشانگر باتری ماشین طبیعی است. بنابراین اگر پس از گذشت مدت زمان معینی از شروع به کار باتری خودروی شما نشانگر ویژه‌ی موجود در آن از رنگ سبز به رنگ‌هایی مانند زرد یا قرمز یا مشکی تغییر یابد. این موضوع می‌تواند نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو شما به پایان عمر خود باشد. مسلما وقتی عمر یک باتری خودرو به پایان می‌رسد آن باتری خراب می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

به طور معمول باتری خودروهای سواری عمر مفیدی مابین دو تا سه سال دارند. پس اگر باتری ماشین شما بیش از سه سال است که به شکل مستمر کار می‌کند اگر هر عیب و ایرادی در سیستم برق‌رسانی خودرو به وجود بیاید باید پیش از انجام هر اقدام دیگری صحت و سلامت باتری خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احراز هویت *