مقاله

نگهداری از خودرو در فصل زمستان

نگهداری از خودرو در فصل زمستان

فصل زمستان شده و در برخی نقاط کشورمان زمستان چهره‌ی سرد  خود را به نمایش گذاشته . مردم با پوشیدن لباس گرم خود را برای فصل سرما آماده می‌کنند. ایا برای خودرو خود نیز فکری می کنند؟ آیا به فکر نگهداری خودرو در فصل زمستان هستند؟

لازم است که برای نگهداری و استفاده بهتر از خودروی خود نیز نکات مهمی را رعایت کنند. که در ادامه به توضیح این نکات خواهیم پرداخت.

نگهداری از خودرو در فصل زمستان

نگهداری از خودرو در فصل زمستان

بررسی وضعیت سلامت باتری

بررسی کردن وضعیت باتری پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کار مهمی است که باید رانندگان مورد توجه قرار دهند. به دلیل وجود هوای سرد و قرارگیری ماشین در حالت ساکن ، قدرت و کارایی باتری کاهش می‌یابد. که این امر سبب استارت خوردن ضعیف و طولانی مدت خودرو در آغاز به حرکت می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود  وضعیت شارژ و ولتاژ   بررسی شود و در صورت ضعف باتری اقدام به بهبود یا تعویض آن صورت گیرد.

 

گرم کردن خودرو قبل از حرکت

یکی از نکات بسیار مهم در فصل سرما نحوه‌ گرم‌کردن خودرو بعد از گذر از یک شب سرد و طولانی است. با سرد شدن و کاهش شدید در دمای روغن در فضای داخلی موتور، عملکرد موتور در  شروع به کار بشدت افت می کند. علاوه بر آن مصرف سوخت بیشتر  و سایش قطعات اصطکاکی موتور، سبب افزایش در تولید آلاینده‌ها می‌شود. و در نهایت این امر منجر به تشدید آلودگی هوا در فصل زمستان خواهد گردید. برای گرم کردن خودرو در قرارگیری ماشین در حالت درجا کار کردن، می‌بایست پس از روشن کردن خودرو بلافاصله به حرکت دادن آرام خودرو اقدام نمود. تا به احتراق و روان‌کاری ضعیف موتور کمک کرد.  لازم بذکر است پیش از گرم شدن کامل پیشرانه خودرو باید از رانندگی خشن و اسپرت پرهیز کرد. تا به موتور آسیبی وارد نشود.

 

یخ زدگی شیشه ها

برای نگهداری از خودرو در فصل زمستان شیشه ها یکی از عوامل مهم هستند. از مسائل پیشروی رانندگان در فصل زمستان در زمان آغاز به حرکت، یخ‌زدگی شیشه‌ خودرو و ایجاد مشکل برای رانندگی است. پیشنهاد می‌شود رانندگان به دو نکته‌ تمیز کردن شیشه‌ خودرو به طور منظم و همچنین تعویض تیغه‌های برف پاک‌کن توجه کنند. تا از ایجاد خط و خش و لکه روی شیشه‌های خودرو جلوگیری کنند. همچنین در زمان حرکت می‌بایست از سیستم گرمایشی برای گرم کردن شیشه استفاده نمود تا شیشه گرم شود. در همین حین می توان با استفاده از یک تیغه پلاستیکی نرم به آرامی بر روی شیشه یخ زده کشید تا پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احراز هویت *